تاریخ انتشار مطلب در وبلاگ ” روستای تاریخی گیلاکجان ” : ۹۳/۰۸/۰۱

یادواره ۱۱ شهید منطقه گیلاکجان،حسن سرا،دعویسرا،کیوان پشته و سالومحله با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولین شهرستانی و مردم شهید پرور در مسجد صاحب الزمان (عج) حسن سرا برگزار شد.

در این مراسم منصور قربانی دبیر ستاد یادواره شهدای منطقه، ضمن خیر مقدم به خانواده های محترم شهدا،مسئولین و حاضرین در مجلس، به موثر بودن خون شهیدان پس از سالهای متمادی اشاره کرد و گفت: ممکن است برای برخی از افراد سوال پیش بیاید که آیا خون این عزیزان هدر رفته و یا نتیجه داده است؟ وی در ادامه اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، خیزش بیداری اسلامی در کشور های مختلف منطقه علیه رژیم های استبدادی را برگرفته از الگوی انقلاب اسلامی و دفاع جانانه شهیدان، جانبازان و ایثارگران در برابر ظلم دانست و خاطر نشان کرد: امروز امنیت پایدار و ثبات جمهوری اسلامی به برکت خون شهیدان است.

وی در ارتباط با حوادث اخیر در سوریه و عراق و بروز و ظهور داعش، افزود: جریان داعش، یک بازی سیاسی است که ابتدا با شگرد مذهب وارد عمل شده و از اهدف آن سقوط دولت عراق و سوریه که خط قرمز مقاومت جمهوری اسلامی هستند می باشد این درحالی است که حتی سنی مذهب ها هم با داعش در جنگند زیرا معتقدند داعشی ها اصلا دین ندارند.

حجت الاسلام پاکیزه نیز در سخنانی راجع به امر به معروف و نهی از منکر فرمودند: ما هم معروف الهی داریم و هم منکر الهی،هم معروف اقتصادی داریم و هم منکر اقتصادی، هم معروف و منکر اجتماعی داریم و در تمام زمینه ها باید تفکر عاشوارایی را در نظر گرفت.ایشان افزودند: اولین معروف، معروف فرهنگیست و مجموعه ی اخلاق و اعمال مسلمین برگرفته از تفکر دینی است که سبب تعظیم شعائر الهی در جامعه می باشد. ایشان در ادامه مصادیق معروف فرهنگی در اجتماع را برشمرده و نثار خون شهدا را برای احیای معروفات فرهنگی به تأسی از امام حسین (ع) دانستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رودسر همچنین تحرکات داعش در منطقه را با هدف کسب اعتبار برای آمریکا و رژیم صهیونیستی و یک سناریوی جدید در منطقه دانسته که البته با هوشیاری مقام معظم رهبری و تدبیر دولت، به هیچ وجه این مسئله امکان پذیر نخواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :