همزمان با آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در سواحل دریای خزر، پره ماهیگیری ۲۲ بهمن حسن سرا فعالیت خود را آغاز کرد.

با آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در سواحل دریای خزر، رئیس پره ماهیگیری ۲۲ بهمن از شروع فعالیت این تعاونی خبر داد. محسن محمدی گیلاکجانی با اشاره به اینکه ۷۵ نفر در این پره مشغول به فعالیت هستند، افزود: […]

با آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در سواحل دریای خزر، رئیس پره ماهیگیری ۲۲ بهمن از شروع فعالیت این تعاونی خبر داد. محسن محمدی گیلاکجانی با اشاره به اینکه ۷۵ نفر در این پره مشغول به فعالیت هستند، افزود: پره ۲۲ بهمن، ۱۵۰۰ متر از ۴۵ کیلومتر نوار ساحلی شهرستان رودسر را تحت پوشش قرار می دهد و عملیات پره کشی در این حوزه روزانه سه الی چهار مرتبه تکرار می گردد که با توجه به شش ماه طول دوره صیادی در فصول پائیز و زمستان، حدودا ۵۰۰ مرحله صید صورت می پذیرد.

وی همچنین با اشاره به صید ۲۹۳۰۰ کیلوگرم انواع ماهی در پره ۲۲ بهمن در سال ۱۳۹۳، انواع ماهیان استخوانی حاصل از صید را ماهی کفال، ماهی سفید، کپور، زالون، ماهی آزاد، ماهیان غضروفی، انواع کولی ها، سوف، بینو و ماش برشمرد که حدود ۹۰ درصد از صید را کفال و ماهی سفید تشکیل می دهد.

۴۰۰۰ هزار صیاد گیلانی در قالب ۵۲ تعاونی ماهیگیری در استان گیلان در ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی آستارا تا چابکسر مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۱۳ تعاونی پره فعال و ۴ تعاونی پره تعطیل متعلق به شهرستان رودسر می باشد و حوزه فعالیت آنها نوار ساحلی ۴۵ کیلومتری رودسر تا چابکسر را شامل می شود.

هر ساله فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر به مدت ۶ ماه ادامه داشته و از ۱۶ فروردین تا ۱۹ مهرماه هرگونه صید در دریای خزر ممنوع است.

پره ماهیگیری ۲۲ بهمن حسن سرا در سال ۱۳۴۵ تاسیس شده است و فاصله آن از خیابان اصلی ۵۰۰ متر می باشد. /انتهای خبر

این خبر را به اشتراک بگذارید :