استان گیلان همواره در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران زیادی است که تعداد این گردشگران در ایام نوروز و تابستان به اوج خود می رسد. اخیرا ساحل گیلاکجان از توابع شهرستان رودسر نیز میزبان دو گردشگر از کشور کانادا بود که با عبور از اروپا به ایران رسیده بودند. نکته جالب این سفر وسیله نقلیه ای بود که این زن و مرد کانادایی برای سفر دور دنیا انتخاب کرده بودند. سه چرخه ای مجهز به پانل خورشیدی که علاوه بر تامین برق موتور، سقف و سایبان مناسبی در طول مسیر بود با این حال کاملا سازگار با محیط زیست و بدون هیچگونه تولید آلودگی زیست محیطی و حتی آلودگی صوتی. این زوج توریست با هر بار شارژ آن توسط نور آفتاب قادر به طی مسافت ۲۰۰ کیلومتر بودند. کلیه تجهیزات و ملزومات سفر نیز با همین سه چرخه ای حمل میشد که علاوه بر موتور خورشیدی مجهز به رکاب بود و مسافران برای تنوع، بخشی از مسیر را رکاب میزدند تا همه ی این نکات مثبت با ورزش تکمیل گردد.

با وجود دعوت به حضور در منزل و یا  شهرک های ساحلی گیلاکجان، بعلت نزدیک شدن به غروب آفتاب زوج گردشگر قصد داشتند تا به مسیر خود ادامه دهند و به مقصد بعدی خود یعنی شهر چالوس استان مازندران برسند.

‌باتشکر فراوان از آقایان رامین علیمحمدی و الیاس احمدی که گزارش و تصاویر این خبر را برای سایت ارسال کردند و با آرزوی سفری خوش برای تمامی مسافرانی که ایران عزیز را برای مسافرت میکنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :