رییس اداره چای رودسر با اعلام آغاز برداشت چین پاییزه برگ سبز چای گفت: از ششم اردیبهشت سالجاری همزمان با آغاز برداشت برگ سبز چای تاکنون ۱۵هزار و ۵۰۰تن برگ سبز چای از چایکاران این شهرستان خریداری شده است. به گزارش کلاچای نیوز علی تقی پور  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش اقتصادی […]

رییس اداره چای رودسر با اعلام آغاز برداشت چین پاییزه برگ سبز چای گفت: از ششم اردیبهشت سالجاری همزمان با آغاز برداشت برگ سبز چای تاکنون ۱۵هزار و ۵۰۰تن برگ سبز چای از چایکاران این شهرستان خریداری شده است.

به گزارش کلاچای نیوز علی تقی پور  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش اقتصادی این میزان برگ سبز چای را که از سوی ۲۷کارخانه چایسازی و سه شعبه خرید، خریداری شده ۲۵میلیارد تومان اعلام کرد.

به گفته وی از این میزان سه هزار و ۵۰۰تن چای خشک استحصال شده است.

تقی پور ابراز امیدواری کرد تا پایان برداشت برگ سبز چای بالغ بر ۱۸هزار تن برگ سبز چای در این شهرستان تولید شود.

برداشت برگ سبز چای هر ساله از نیمه اول اردیبهشت ماه در شهرستان رودسر آغاز و در سه مرحله شامل چین بهاره ،تابستانه و پاییزه انجام می گیرد.

شهرستان رودسر در شرق مرکز گیلان با شش هزار هکتار باغ چای و هشت هزار بهره بردار حدود ۲۰درصد چای داخلی کشور را تامین می کند.

در استان های گیلان و مازندران حدود ۳۴هزار هکتار باغ چای با بیش از ۶۰ هزار خانوار بهره بردار وجود دارد.

امسال قیمت هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک، دو هزار و ۱۸۰ تومان و برگ سبز درجه دو، یک هزار و ۲۱۰تومان از چایکاران خریداری شده است.

در فصل زراعی گذشته، افزون بر ۶۵ هزار تن برگ سبز چای از باغ های شمال کشور برداشت که با فرآوری آن، حدود ۱۴ هزار تن چای خشک تولید شد.

چای خشک مورد نیاز کشور حدود یکصد هزار تن در سال برآورد شده است.

/انتهای پیام

این خبر را به اشتراک بگذارید :