مدیر کل فنی و حرفه استان گیلان :

رحیم عطایی پور گفت: مرکز آموزشی فنی حرفه ای رحیم آباد به عنوان پایگاه آموزشی در این منطقه عمل خواهد کرد و در دوره عمومی ،شغلی و کسب و کار با شناسایی افراد علاقه مند به این حوزه خدمات ارائه خواهد کرد که این امر منشا تحول آموزشی در منطقه خواهد شد.

به گزارش رصدرودسر ظهر امروز یک مرکز آموزشی با حضور مدیرکل فنی و حرفه ای استان گیلان و مسئولین شهرستان رودسر در بخش رحیم آباد به بهره برداری رسید.

رحیم عطایی پور اظهار کرد: این مرکز در زیر بنای  ۲۵۰ متر مربع و کارآموزان در قالب رشته های کشاورزی (پرورش قارچ ،گیاهان دارویی،ورنی کمپوست،گل و گیاه در فضای آزاد و درختان میوه دار) و صنعت (جوش کاری و میکانیک)به صورت تئوری و عملی آموزش می بینند.

وی با تاکید براینکه به زودی طرح توانمندی آموزشی روستاها در همه مناطق استان گیلان با توجه به ظرفیت و منابع انسانی موجود به همان منطقه اغاز و برنامه ریزی می شود و امیدوارم با آموزش هدفمند نیروی انسانی آموزش دیده در همان روستا مشغول بکار شود.

مدیر کل فنی و حرفه استان گیلان افزود: اعتبار طرح توانمندی روستاها از طریق منابع ملی از هدفمندی یارانه تامین خواهد شد که این تخصیص برای استان گیلان بیش از ۴۰ میلیارد ریال است.در سال گذشته با توجه به عدم تخصیص بودجه لازم طرح نیاز سنجی به کمک فرمانداری های استان انجام شد و نقشه راه برای بهره برداری بیشتر و مناسب انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش از مطالبات به حق روستاییان است اضافه کرد: مرکز آموزشی فنی و حرفه ای رحیم آباد به عنوان پایگاه آموزشی در این منطقه عمل خواهد کرد و در ۳ سطح  عمومی ،شغلی و کسب و کار با شناسایی افراد علاقه مند به این حوزه خدمات ارائه خواهد کرد که این امر منشا تحول آموزشی در منطقه خواهد شد.

عطایی پور گفت: با افزایش اعتبارات در این بخش می توانیم خدمات رایگان خود را با کیفیت و کمیت بیشتری به کارآموزان ارائه دهیم. این مرکز سومین آموزش روستایی در استان گیلان بوده که بهره داری رسیده و در امسال ۲ میلیون ۵۰۰ هزار کارآموز آموزش مهارتی در زمینه های مختلف صورت گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید :