فرماندار رشت، گفت: فاز اول ساماندهی رودخانه ها در محله پیر بازار با همت آب منطقه ای آغاز شده است. سید عیسی مهدوی در گفتگو با خبرنگار «دیارباران» در مورد وضعیت آزاد سازی و رفع تملک زمین های اطراف رودخانه های زرجوب و گوهر رود، اظهار کرد: رفع تملک و آزاد سازی با خریداری املاکی…

فرماندار رشت، گفت: فاز اول ساماندهی رودخانه ها در محله پیر بازار با همت آب منطقه ای آغاز شده است.

سید عیسی مهدوی بهادرمحله در گفتگو با خبرنگار «دیارباران» در مورد وضعیت آزاد سازی و رفع تملک زمین های اطراف رودخانه های زرجوب و گوهر رود، اظهار کرد: رفع تملک و آزاد سازی با خریداری املاکی که در مسیر اجرای طرح ساماندهی رودخانه ها قرار دارد، وظیفه شهرداری و شرکت آب منطقه ای است.

وی با بیان اینکه از جمله محل هایی که باید این اتفاق صورت بگیرد محله پیر بازار است، تصریح کرد: فاز اول ساماندهی رودخانه ها در محله پیر بازار با همت آب منطقه ای آغاز شده است.

مشکل آب سطحی پیربازار حل شده است

فرماندار رشت با تاکید براینکه خلاء در این محل باعث آب گرفتی و معضل آب های سطحی در پیر بازار بود که مشکل با اقدامات گذشته آب منطقه ای برطرف شده است، اضافه کرد: اجرای اینگونه طرح ها را هم در پائین دست خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه هدف، بازگشت رودخانه های زرجوب و گوهر رود به چرخه اکوسیستم زیست محیطی رشت است، ابراز کرد: منشاء ساماندهی تالاب انزلی رفع مشکلات و آلودگی های رودخانه های زرجوب و گوهر رود است تا مدخل های ورودی فاضلاب به تالاب را از طریق رودخانه های زرجوب و گوهر رود پر کنیم.

مهدوی با بیان اینکه تخریب محیط زیست پیامد های بدی برای استان دارد، خاطرنشان کرد: توسعه استان گیلان و به خصوص شهرستان رشت را عواملی همچون معضلات زیست محیطی رودخانه های زرجوب و گوهر رود به تاخیر می اندازد.

/ انتهای خبر

این خبر را به اشتراک بگذارید :